Sosiaalisen median kanavia ovat Facebook, Twitter, blogit ja keskustelupalstat, You tube, Instagram, Pinterest sekä monet muut palvelut internetissä. Niissä yhteisenä piirteenä on vuorovaikutus käyttäjien kesken sekä nopea uusiutuvuus, aina on jotakin uutta tarjolla.
Creative Guerilla Marketing sivustolta löytyy artikkeli, jossa kerrotaan kuusi vinkkiä joilla tulee paremmaksi markkinoijaksi sosiaalisessa mediassa. Tässä niitä lyhennettyinä versioina ja minun omin sanoin.
1. Älä yritä liikaa
Sen sijaan että keskittyisit keräämään valtavia määriä tykkääjiä tai seuraajia sosiaalisessa mediassa, keskity siihen miten saat heidät verkkosivuillesi ja tekemään haluttuja toimenpiteitä siellä. Tee suunnitelma ja pysy siinä.
2. Käytä persoonallisuuttasi ja luovuuttasi
Vaikka kyse on bisneksestä, sosiaalisessa mediassa puree paremmin viestit joissa näkyy lähettäjän persoona. Aito ihminen viestien takana tuo kiinnostavuutta enemmän kuin kylmät mainosviestit.
3. Ole kiistanalainen, mutta hyvän maun rajoissa
Kiistanalaisuus kiinnittää huomiota, mikä on hyvä asia. Yritä kuitenkin olla suututtamatta ihmisiä liikaa. Käytä huumoria ja ole kiistanalainen aiheista mitkä eivät saa ihmisiä suuttumaan.
Sivulla on esimerkki: "Too many Smurfs are taking berry picking jobs away from honest hard working Americans". Smurffit vievät marjojen poimintatyöt rehellisiltä kansalaisilta.
4. Postaa usein, kunhan pysyt kiinnostavana
Tiheä postausväli on hyvä asia mutta ei ole järkeä kirjoittaa tylsästi. Vaikka postaisit tuotteistasi, koita keksiä mielenkiintoisia tapoja siihen. Esimerkiksi kuvaa tuotteitasi äärimmäisissä olosuhteissa tai näytä kuinka tuotettasi käytäämällä jokin asia olisi sujunut paremmin.
5. Älä mainosta liikaa
Älä käytä sosiaalista mediaa mainostaulunasi. Älä yritä tuputtaa liikaa, se pelottaa vain ihmiset pois. Mieti sen sijaan mistä itse haluaisit lukea, koita katsoa tilannetta asiakkaasi kantilta.
6. Kysy vinkkejä sisältöön lukijoilta
Tätä vinkkiä eivät monetkaan halua kokeilla, vaikka sillä on etunsa. Kun kysyt minkälaista sisältöä seuraajasi haluasivat, saat tehtyä ainakin osaa miellyttäviä postauksia. ihmiset myös sitoutuvat paremmin sivustoon kun heitä kuunnellaan ja tulee vuorovaikutusta.
Mielestäni tuossa tuli hyviä ehdotuksia. On parempi panostaa laatuun, kuin postata vain mainosviestiä toisen perään. Ihmiset näkevät mainontaa joka puolella ja sosiaalisen median kautta halutaan saada jotain muuta. Yrityksiä halutaan selvästikin seurata somessa, mutta halutaan mennä hieman pintaa syvemmälle.
![]() | |||||||
Kuva sivulta:http://www.creativeguerrillamarketing.com/social-media-marketing/6-essential-steps-to-become-a-better-social-media-marketer/ |
1. Älä yritä liikaa
Sen sijaan että keskittyisit keräämään valtavia määriä tykkääjiä tai seuraajia sosiaalisessa mediassa, keskity siihen miten saat heidät verkkosivuillesi ja tekemään haluttuja toimenpiteitä siellä. Tee suunnitelma ja pysy siinä.
2. Käytä persoonallisuuttasi ja luovuuttasi
Vaikka kyse on bisneksestä, sosiaalisessa mediassa puree paremmin viestit joissa näkyy lähettäjän persoona. Aito ihminen viestien takana tuo kiinnostavuutta enemmän kuin kylmät mainosviestit.
3. Ole kiistanalainen, mutta hyvän maun rajoissa
Kiistanalaisuus kiinnittää huomiota, mikä on hyvä asia. Yritä kuitenkin olla suututtamatta ihmisiä liikaa. Käytä huumoria ja ole kiistanalainen aiheista mitkä eivät saa ihmisiä suuttumaan.
Sivulla on esimerkki: "Too many Smurfs are taking berry picking jobs away from honest hard working Americans". Smurffit vievät marjojen poimintatyöt rehellisiltä kansalaisilta.
4. Postaa usein, kunhan pysyt kiinnostavana
Tiheä postausväli on hyvä asia mutta ei ole järkeä kirjoittaa tylsästi. Vaikka postaisit tuotteistasi, koita keksiä mielenkiintoisia tapoja siihen. Esimerkiksi kuvaa tuotteitasi äärimmäisissä olosuhteissa tai näytä kuinka tuotettasi käytäämällä jokin asia olisi sujunut paremmin.
5. Älä mainosta liikaa
Älä käytä sosiaalista mediaa mainostaulunasi. Älä yritä tuputtaa liikaa, se pelottaa vain ihmiset pois. Mieti sen sijaan mistä itse haluaisit lukea, koita katsoa tilannetta asiakkaasi kantilta.
6. Kysy vinkkejä sisältöön lukijoilta
Tätä vinkkiä eivät monetkaan halua kokeilla, vaikka sillä on etunsa. Kun kysyt minkälaista sisältöä seuraajasi haluasivat, saat tehtyä ainakin osaa miellyttäviä postauksia. ihmiset myös sitoutuvat paremmin sivustoon kun heitä kuunnellaan ja tulee vuorovaikutusta.
Mielestäni tuossa tuli hyviä ehdotuksia. On parempi panostaa laatuun, kuin postata vain mainosviestiä toisen perään. Ihmiset näkevät mainontaa joka puolella ja sosiaalisen median kautta halutaan saada jotain muuta. Yrityksiä halutaan selvästikin seurata somessa, mutta halutaan mennä hieman pintaa syvemmälle.
too
many Smurfs are taking berry picking jobs away from honest hard working
Americans. - See more at:
http://www.creativeguerrillamarketing.com/social-media-marketing/6-essential-steps-to-become-a-better-social-media-marketer/#sthash.Fb7jRv7b.dpuf
too
many Smurfs are taking berry picking jobs away from honest hard working
Americans. - See more at:
http://www.creativeguerrillamarketing.com/social-media-marketing/6-essential-steps-to-become-a-better-social-media-marketer/#sthash.Fb7jRv7b.dpuf
too
many Smurfs are taking berry picking jobs away from honest hard working
Americans. - See more at:
http://www.creativeguerrillamarketing.com/social-media-marketing/6-essential-steps-to-become-a-better-social-media-marketer/#sthash.Fb7jRv7b.dpuf
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti