• kataja hiushuuhde
  • wowslider
  • suolamuta&savi shampoopala
kataja hiushuuhde1 ryhm√§kuva sheavoi2 suolamuta&savi shampoopala3
jquery slideshow by WOWSlider.com v7.2m

lauantai 26. lokakuuta 2013

Elämysmarkkinointia

Elämyksillä pyritään herättelemään kuluttajan aisteja ja tuomaan ainutlaatuisia ostoskokemuksia. Nykyään tarjontaa on paljon ja ihmisillä on jo kaikkea, tarvitaan muutakin kuin palvelutiski, josta pyydetään tuotteita. Pitää uskaltaa tehdä uusia ja erilaisia asioita ja olla rohkea, jotta onnistuu elämysmarkkinoinnissa.

Mitä erilaisimpiin ideoihin törmää ja erilaisuus on valttia kovasti kilpaillussa maailmassa.
Tässä esimerkki Taiwanista lähtöisin olevasta Modern Toilet ravintolasta. Idea on niin outo, perustajien on täytynyt olla todella hulluja, että ovat uskaltaneet yhdistää ruoan ja vessan!

Ruoka tarjoillaan vessanpytyn näköisissä astioissa.
Kuva: http://www.buzzfeed.com/inarelationshipwithpizza/9-crazy-photos-from-taiwans-modern-toilet-resta-7shb
Asiakkaat ruokailevat vessanpöntöllä. 
Kuva: http://www.iwishiinventedthat.com/2010/07/modern-toilet-restaurant-would-you-eat-here/

Vai maistuisiko ateria taivaalla roikkuen:

Dinner in the Sky järjestää ruokailuelämyksiä ilmassa. 
Kuva: http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2010052511732321_ma.shtml



Erilaiset tilamyymälät ovat saavuttaneet myös suosiota. Esimerkiksi Saarenmaalla toimiva GoodKaarma valmistaa saippuoita ja tarjoaa elämyksiä asiakkailleen, jotka voivat tulla tutustumaan idylliselle tilalle maaseudulla. Siellä on mahdollisuus osallistua myös työpajoihin.
GoodKaarman tila. Kuva:http://goodkaarma.com/saaremaa/photos


Kosmetiikka-alalta löytyy vähän esimerkkejä elämysmarkkinoinnista, ja ainakaan mihinkään kovin erikoisiin ratkaisuihin en ole törmännyt.  Nyt tarvittaisiinkin uusia raikkaita ja uskaliaita ideoita alalle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti