• kataja hiushuuhde
  • wowslider
  • suolamuta&savi shampoopala
kataja hiushuuhde1 ryhm√§kuva sheavoi2 suolamuta&savi shampoopala3
jquery slideshow by WOWSlider.com v7.2m

lauantai 26. lokakuuta 2013

Sissimarkkinointi

Sissimarkkinointi, eli Guerilla Marketing on epätyypillisiä keinoja hyödyntävä markkinointikeino. Pyritään saamaan paljon huomiota pienellä rahallisella panostuksella, esimerkiksi pyrkimällä saamaan median huomio tai jalkautumalla kaduille markkinointia tekemään.

Yllättävä mainonta saa ihmiset pysähtymään ja ihmettelemään.
Kuva:http://www.creativeguerrillamarketing.com/guerrilla-marketing/122-must-see-guerilla-marketing-examples/

Muistathan harjata hampaat!
Kuva:http://www.creativeguerrillamarketing.com/guerrilla-marketing/122-must-see-guerilla-marketing-examples/

Hauska ja yllättävä saa huomiota.
Kuva:http://thenatureofmedia.wordpress.com

Sissimarkkinointia on mahdollista tehdä ihan yhtälailla pienten kuin suurienkin yritysten. Vain taivas on rajana, jos vain budjetti sen sallii. Pienelläkin budjetilla, kekseliäisyydellä ja rohkeudella voi myös saada aikaan uskomattoman hienoja ja tehokkaita kampanjoita.

Tässä esimerkki taatusti huomiota herättävästä tempauksesta, joka ei vaadi rahallista panostusta:

Kuva: http://www.timeoutchicago.com/things-to-do/out-about-blog/135532/lush-does-it-in-the-buff
Kosmetiikkaketju Lushin Naked truth kampanja, jonka tarkoituksena oli tuoda esiin kosmetiikkatuotteiden turha pakkaaminen, ja sen haitallisuus ympäristölle. Lushin tuotteissa on mahdollisimman vähän tai ei lainkaan pakkausmateriaalia. Kampanja toteutettiin vuonna 2008 useissa Lushin myymälöissä ympäri maailman ja sai reilusti huomiota.

Kun aletaan toteuttamaan sissimarkkinointia on siinä aina riskinsä että menee hutiin ja jotkut ihmiset pahoittavat mielensä. Mutta toisaalta liian laimea yritys jää varmasti yritykseksi ja koko homma kuihtuu kokoon. Eli ei kannata edes yrittää miellyttää kaikkia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti