• kataja hiushuuhde
  • wowslider
  • suolamuta&savi shampoopala
kataja hiushuuhde1 ryhm√§kuva sheavoi2 suolamuta&savi shampoopala3
jquery slideshow by WOWSlider.com v7.2m

maanantai 23. syyskuuta 2013

Trendien ennustaminen ja trendinenä

Yritysten on tärkeää pysyä selvillä trendeistä, jotta ne voivat varautua tulevaan eivät putoa ns. kelkasta.
Tarkkailemalla ympästöä, jotkut pystyvät haistamaan tulevat trendit. Eli omaavat trendinenän. Olisi hyvä jos yrityksessä joku henkilö olisi oman alansa trendinenä.
Haistaisikohan tällä nenällä trendit ?

Maailma muuttuu koko ajan halusi sitä tai ei. Joillakin aloilla se on koettu karvaasti. Esimerkiksi levykauppoja ei näy enää katukuvassa, vaikka vielä kymmenisen vuotta sitten niitä vielä oli. Suurin osa kaupoista on lopettanut toimintansa, sillä kuluttajat ovat siirtyneet ostamaan musiikkinsa netistä. Musiikkia voi myös kuunnella ihan ilmaiseksi netissä. Toki tämä muutos on synnyttänyt ihan uusia yrityksiä nettiin, mutta epäilen että monet näistä vanhojen levykauppojen pitäjistä eivät ole siinä mukana. Nettibisnes poikkeaa vanhasta selkeästi ja vaatii erilaista osaamista. Jos olisin itse levykauppias niin ehkä koittaisin miettiä mitä muuta voisin levyjen lisäksi myydä, kun niiden myynti on laskenut. Voisiko valkoimissa olla elektroniikkaa, ehkäpä nuottivihkoja, fanituotteita, mikrofoneja, soittimia... Jotain sellaista tavaraa jota ei voi muuttaa sähköiseen muotoon.
 
Voice.fi sivulla juttu: Isä, mitä olivat levykaupat

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti